Til kassen
Totalt: 0,-
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter

Vi anbefaler

Til kassen
Totalt 0,-

Salgsbetingelser

1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

 

2. Partene 

Selger: Charlottes Hobby AS

Kontaktadresse: Balders vei 20, 6511 Kristiansund N

E-post: kundeservice@charlotteshobby.no

Telefonnummer: 48 11 28 42                                        

Organisasjonsnummer: 924 447 001 MVA Foretaksregisteret


Kjøper er den person som foretar bestillingen.

 

3. Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, er den totale prisen kjøper skal betale for varen. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Frakt/porto kommer utenom å vil vises når man er i kassen.

 

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren.

Selger er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i nettbutikken eller på kjøperens bestilling, og kjøperen burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Selger forbeholder seg retten til å nekte kunder som tidligere ikke har betalt for bestilte varer å handle hos oss.

 

5. Ordrebekreftelse

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen.

Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris, navn på vare osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig på e-post eller telefon.

 

6. Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Man kan velge mellom VIPPS eller Klarna kort/faktura.

Vipps: Beløpet blir reservert ved bestilling, men blir først trekt fra konto når ordren blir sendt.

Klarna: Beløpet reserveres ved bestilling, men blir ikke trekt før varene blir sendt. Ved bruk av faktura sendes faktura pr e-post/post når ordren sendes. Personer under 18 år kan ikke betale med faktura. Se vilkår angående betalingsmetoder på www.klarna.no

 

7. Levering

Levering har skjedd når kjøperen har overtatt varen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Selgeren skal sørge for at varen blir sendt til kjøperen, og plikter å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos adressen kjøperen oppga i bestillingen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. Det vil også være mulig å hente varene etter avtale på vår adresse hvis du bor i nærheten.

Normal produksjonstid er 3-7 virkedager, men i høysesong (oktober til desember), samt i ferier kan man oppleve opptil 14 virkedager fra bestillingen legges inn og til den sendes.

Dersom man har behov for varen innen et gitt tidspunkt, kan man ta kontakt på Charlottes Hobby  Facebook side eller sende en e-post til : kundeservice@charlotteshobby.no  

 

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over til kjøper når varen er overtatt av kjøper i henhold til avtalen.

Hvis kjøper unnlater å hente pakken på postkontoret innen postens hentefrister, vil pakken bli returnert til selger. Posten vil da fakturere oss for sending frem og tilbake.
Kunden vil i dette tilfelle bli belastet fraktkostnader, samt et administrasjonsgebyr på kr 200,-.

 

9. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettlovens bestemmelser. 

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten så snart som mulig og senest innen 14 dager etter mottatt vare, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt. Selgeren kan ikke fastsette gebyrer for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand som den var i da kjøperen mottok den, om ikke kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. 

Angreretten gjelder IKKE på spesialbestillinger eller varer med personlig trykk/navn.

 

10. Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler eller feil.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen MELDE fra til selgeren ved reklamasjon. Har vi gjort feil på en bestilling vil dette selvfølgelig erstattes. Send mail til: kundeservice@charlotteshobby.no eller ring 48112842. Varen må ikke sendes i retur før man har fått avtalt dette. 

NB! Enkelte produkter kan ha mindre ubetydelige kosmetiske feil på seg, dette er i hovedsak keramikk produktene våre. Eksempel på dette kan være små prikker/støvkorn som sitter smeltet i glasuren. Dette får vi dessverre ikke gjort noe med da de kommer slik fra leverandør. Ellers så kan det forekomme små forskjeller i stoff/størrelse og farge på enkelte varer da de kommer fra forskjellige bestillinger (batcher).

 

11. Reklamasjon og retur av varer:

Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper gi beskjed så fort som mulig og innen 2 måneder etter at det ble oppdaget eller burde blitt oppdaget og gi selger beskjed om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen, men dersom varen eller deler av den er ment å vare lenger enn to år, er reklamasjonsfristen 5 år.

Reklamasjonsretten dekker ikke feil, skader eller slitasje, direkte eller indirekte, som har oppstått som følge av feil betjening eller dårlig vedlikehold.

Ved feil, mangler eller uteblitt leveranse ber vi om at henvendelsen blir rettet til:

kundeservice@charlotteshobby.no

Varen skal ikke sendes i retur før kjøperen har fått beskjed om dette, legg merke til at vi ikke godtar pakker som blir sendt med oppkrav.

 

12. Personopplysninger 

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfeller.

 

13. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.

Dersom dette ikke lykkes, kan kjøper ta kontakt med forbrukerrådet for mekling.

Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00  eller www.forbrukerradet.no

Produktet du valgte er lagt i handlekurven